هزینه ی انواع ویزای آسیا

برخی کشورها وجود دارد که با هدف گردشگری و توریستی در آنها نیازمند ویزا نیستیم. تعداد این  کشورها برای ایرانی ها زیاد نمی باشد. پس چقدر خوب است که همیشه قبل از مسافرت شرایط سفر را از طریق وب سایت یا سفارت مربوطه  به این کشورها را مطالعه نماییم . برای مثال کشور مالزی قبلا به مدت ۹۰ روز برای ایرانی ها بدون ویزا اجازه اقامت را در کشور خود می دا اما اکنون این مدت زمان به ۱۴ روز تغییر پیدا کرده است . کشورهایی همچون گرجستان ،ارمنستان، مالزی، اکوادور، ترکیه و … جزو کشورهای این گروه هستند. هچگاه به لیست هایی که از طریق اینترنت جهت سفر بدون نیاز به ویزا اعتماد نکنید و همیشه خود قبل از سفر شرایط مربوط به آن کشور را از طریق وب سایت سفارت مربوطه مطالعه نمایید.

ویزا در لحظه ورود (visa on arrival) : در این نوع ویزا مسافر نیازمند نوبت سفارت  نمی باشد فقط در زمان ورود به کشور مقصد مبلغی را پرداخت می نماید. البته  مسافران در بعضی از کشورها  به ارائه مدارک بیشتری می باشند وبعد از ارائه مدارک   مسافرمی تواند برچسب ویزا را در پاسپورت خود داشته باشد. در این زمینه میتوانیم کشورهایی همچون سریلانکا و تانزانیا رو مثال بزنیم.

کشورهایی وجود دارد که قبل از سفر به آنها باید برای ویزا اقدام کنیم. اکثر کشورها جهت مسافرت ایرانیان در این دسته قرار میگیرند. در این حالت با مراجعه به وب سایت و یا تماس با سفارتخانه مورد نظر  لیست مدارک مورد نیاز رو آماده کرده و جهت دریافت ویزا آن را به سفارت مربوطه ارئه می دهیم.

ویزای یک بار ورود یا سینگل (Single visa): بعد از یکبار ورود و خروج اتوماتیک اعتبار این ویزا از بین می رود  حتی اگر از لحاظ زمانی دارای اعتبار داشته باشد.

ویزای دو بار ورود یا دابل (Double visa): در مدت زمان اعتبار این ویزا مسافر می تواند دو بار به کشور مقصد مسافرت نماید.

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل (Multiple visa): تا زمانی که ویزا از نظر تاریخ و مدت اعتبار داشته باشد مسافر می تواند  به دفعات نامحدود به کشور مقصد سفر کند و به مبدا باز گردد.

ویزای صفربار ورود: (Airport transit visa) نوعی از ویزا به اسم ویزای ترانزیت فرودگاهی وجود دارد. در بعضی از کشورها جهت تعویض هواپیما هم مسافران نیازمند ارائه ویزای ترانزیت هستند . دراین نوع ویزا شما حق خارج شدن از فرودگاه حتی برای مدت زمان کوتاه رو هم ندارید و در حقیقت این ویزا اجازه خارج شدن از هواپیما، رفتن به سالن ترانزیت و سوار شدن به هواپیما را به مسافر جهت رسیدن به کشور مقصداست. اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا جزو این کشورها هستند .

وقتی ویزا رو دریافت کردید باید موارد ذکر شده در بالا (که معمولا یک بار ورود هست) و همچنین دو پارامتر دیگر هم وجود دارد که باید به آنها هم دقت شود.اول مدت زمانی است  که ویزای شما اعتبار دارد و دیگری تعداد روزهایی که به  شما اجازه حضور در  کشور مقصد داده شده است. ممکن است مدت زمان اقامت شما ۱۵ روز تعیین شده باشد در حالی که ویزای شما دارای ۲ ماه بازه زمانی باشد این بدان معنی است که شما در بازه زمانی ۶۰ روز فقط و فقط قادر خواهید بود به مدت ۱۵ روز در کشور مقصد اقامت داشته باشید .در این نوع ویزا می توان  کشورهایی همچون سریلانکا و تانزانیا رو مثال بزنیم.

انواع ویزا از نظر نحوه اقدام کردن

با توجه به اینکه برای وقت گیری از سفارت در بعضی از کشورها با مشکل و دردسر مواجه نشویم وهمچنین بتوانیم در وقت و هزینه صرفه جویی نماییم پیشنهاد میکنیم به مراجع خدمات ویزا و آژانس ها مراجعه نمایید در برخی از کشورها مثل سنگاپور و امارات فقط با مراجعه به آژانس و شرکت های واسطه می توان اقدام کرد. اما در بعضی از کشورها مثل چین و روسیه با مراجعه مستقیم به سفارت  هم میتوان درخواست ویزا نمود.

در برخی از کشورها که البته تعدادشان محدود است کلیه مراحل درخواست ویزا فقط آنلاین صورت می گیرد برای مثال نیوزلند و استرالیا جزو این دسته می باشند در ویزای استرالیا هیچ برچسبی توی پاسپورت شما زده نمیشه ویزای استرالیا به صورت یک فایل pdf برای متقاضی ایمیل خواهد شد.

درکشورهایی همچون تاجیکستان و آذربایجان از هر سه روش می توان برای ویزا اقدام کرد.

اگر تا کنون متقاضی ویزای ویتنام بوده باشید، قطعا به اطلاع شما رسیده که از طریق  فرودگاهی هم می توانید موفق به اخذ ویزای توریستی ویتنام شوید. اخیرا، دولت ویتنام  برای متقاضیان ایرانی ویزای فرودگاهی صادر نمی‌کند.

برای مسافرت به کشورعمان باید ازطریق یک آژانس هواپیمایی و یا شرکت های خدمات ویزا برای درخواست ویزا اقدام شود. چون از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا چک ضمانت بازگشت و همچنین درخواست ویزای عمان با سربرگ آژانس هواپیمایی می‌باشد. مدت زمان پاسخ گویی به درخواست ویزای عمان حدودا سه روز بوده و این ویزا برای۹۰ روز دارای  اعتباراست. جهت دریافت ویزای عمان به تعیین وقت سفارت و انگشت نگاری نیازی نیست.

درخواست ویزای توریستی ژاپن باید به صورت حضوری به سفارت ژاپن ارائه شود. گردش حساب و تمکن مالی ازجمله مدارک مورد نیازجهت اخذ ویزای ژاپن می باشد. مدت زمان مورد نیاز جهت اخذ ویزا ۵ روز کاری پس از ارائه درخواست بوده که در صورت مثبت بودن، متقاضی دارای ویزایی به مدت زمان سه ماه خواهد شد. اگر درخواست ویزا رد شود به متقاضی حق اعتراض مبنی بر رفع علت رجکتی داده نخواهد شد ذکر این نکته الزامی است که درخواست ویزای خود را از طریق ایمیل و یا نمابر ارسال ننمایید و برای درخواست باید حضوری به سفارت این کشور مراجعه کنید.

سنگاپور در ایران سفارت‌خانه ندارد. شما باید درخواست ویزای خود را یا به صورت آنلاین، یا از طریق یک کارگزار و یا از طریق سفارت سنگاپور در کشورهای همسایه ارائه کنید. ویزای آنلاین سنگاپور در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان‌بر است و لزومی به ارسال مدارک به سفارت و یا آژانس مسافرتی نیست. برای درخواست ویزای سنگاپور از سفارت نیز لزومی به تعیین وقت سفارت نیست. هزینه درخواست ویزای سنگاپور ۸۵ دلار آمریکا است و برای مدت زمان ۲ ماه نیز معتبر است اما شما فقط می‌توانید تا ۳۰ روز در سنگاپور اقامت داشته باشید.

ویزای امارات را غالبا به صورت تور می توان تهیه نمود اما اگر قصد دریافت  ویزای انفرادی را دارید می توانید با ارائه مدارک معتبر همچون ضمانت نامه بانکی ،چک و … به صورت انفرادی برای ویزا اقدام نمایید در حال حاضر ویزای دبی به صورت الکترونیکی و یا از طریق آژانس ها ی مسافرتی و یا ویا شرکت های خدمات ویزا انجام می‌شود. مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای فوری دبی روز کاری و مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای عادی دبی، ۷ روز کاری می‌باشد.

برای اخذ ویزای کره جنوبی فقط از طریق آژانس های مورد تایید سفارت کره میتوان درخواست خود را ثبت نمود. ویزای کره جنوبی در ۲ نوع فوری و عادی صادر می‌شود. جهت دریافت ویزای کره نیاز به حضور در سفارت نمی باشد فقط میتوان مدارک را جهت دریافت ویزا به آژانس یا کارگزار ارائه نماییم . ویزای کره جنوبی معمولا به صورت گروهی صادر می شود و در سه نوع سینگل دابل یا مولتی می توان درخواست ویزا نمود.

شرایط اخذ ویزای کره جنوبی

مهمترین شرط جهت دریافت ویزای کره جنوبی داشتن تمکن مالی مناسب می باشد این تمکن تقریبا برای هر نفر ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعریف می شود ذکر این نکته ضروری است که تا زمان اخذ ویزا مانده حساب با انچه که در روز درخواست ارائه شده تغییری نداشته باشد بعد از استعلام سفارت  ممکن است داشتن هرگونه مغاییرت باعث رجکتی متقاضی گردد. لازم به یاد آوری است جهت دریافت این ویزا فقط و فقط می توان از طریق آژانس ها اقدام نمود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کره جنوبی

مدارک مورد نیاز ویزای کره جنوبی باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و امورخارجه برای مدارک ویزای کره جنوبی نیست و مهر دارالترجمه کفایت می‌کند.

چک لیست مدارک ویزای کره جنوبی به شرح زیر می‌باشد

  1. فرم تکمیل شده درخواست  جهت ارائه به سفارت
  2. یکی از دلایل رد شدن متقاضی نداشتن برنامه سفری می باشد . متقاضی باید جهت پیشبرد روند کاری دریافت ویزا خود گزارشی کامل از برنامه سفری خود جهت بررسی مدارک ارائه نماید.
  3. اصل و کپی شناسنامه
  4. دو قطعه عکس ۳ * ۴ عکس‌ها باید رنگی و دارای پس زمینه سفید باشند. عکس ارائه شده باعکس پاسپورت نباید یکسان باشد و همچنین باید تمام رخ و بدون لبخند باشد.
  5. اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  6. کپی رنگی از تمامی ویزاهای اخذ شده قبلی
  7. اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار / روزنامه رسمی / جواز کسب
  8. تمکن مالی (به دلار آمریکا)
  9. ضمانت نامه بانکی / چک ضمانت (مبلغ ضمانت نامه و چک را آژانس مسافرتی تعیین می‌کند)
  10. هزینه‌ درخواست ویزای کره جنوبی معمولا با هزینه‌های تور کره جنوبی از شما دریافت می‌شود.حدودا ۷ تا ۱۰ روز کاری به درخواست ویزای توریستی کره جنوبی شما پاسخ داده می‌شود
  11. رزرو هتل یا محل اقامت (منطبق با تعداد روزهای اقامت) (برگه رزرو هتل را حتما در زمان سفر همراه داشته باشید. چرا که افسران مرزی آن‌را از شما درخواست می‌کنند)
  12. بیمه مسافرتی
  13. بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما
  14. پاسپورت که حداقل ۶ ماه از تاریخ اعتبارش باقی مانده  باشد
  15. شناسنامه
  16. ارائه مدارک مالی و شغلی مناسب به سفارت جهت هر چه بهتر شدن روند ویزا
  17. دعوتنامه از شخص یا شرکت در کشور مقصد
کلیک کنید
1
دریافت مشاوره در واتس آپ
سلام ،
به راحتی با کارشناس مشاوره ویزا در ارتباط باشید
کافیست کلیک کنید
گروه مسافرتی ویزادیب