چکار کنم ریجکت نشوم ؟

چکار کنم از سفارت جهت اخذ ویزا ریجکت نشوم؟

هر دلیلی که باعث شک افسر سفارت شود موجب ریجکت شما می شود.برخی از دلایل محکم ریجکت ویزای ایرانی ها نداشتن هدف سفر مناسب یا دلیل محکمی برای بازگشت از کشور مقصد می باشد همچنین اگربه یک فرودگاه غیر مجاز رفته باشید و مهر ان فرودگاه در پاسپورت شما باشد باعث ریجکت ویزای شما از تمامی سفارتخانه های اروپا می شود.اگر فرد متقاضی سابقه سفر مناسبی نداشته باشد یا تعداد سفر های او کم باشد باعث ریجکت ویزای فرد می شود.

درادامه با دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن و کانادا اشنا می شویم:

دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن:

*قانع نشدن افسر سفارت:

مهمترین دلیل ریجکت شدن ویزای شینگن که امروزه در سفارت های اروپا واقع در ایران سیری صعودی داشته، شک آفیسر سفارت درخصوص بازگشت متقاضی از کشور مقصد پیش از پایان اعتبار ویزا است.شما باید بتوانید دلایل محکمی را ارائه کنید که تعلق خاطر مادی(سند ملکی، نامه اشتغال به کار و…) یا معنوی(خانواده، فرزند، همسر و…) به کشور مبداء را نشان دهد واینکه قصد شما فقط مسافرت به کشور مقصد است و درنهایت به کشور خود بازمی گردید. همینطور شما باید هدف سفر و برنامه سفر خود را همراه با وضعیت مالی ارائه کنید و افسر سفارت را قانع کنید که هدف سفر شما دقیقا همان چیزهایی است که ارائه کرده اید نه بیشتر.

*اقدام از طریق سفارت اشتباه:

اگر شما قصد مهاجرت به کشور المان را دارید باید به سفارت المان بروید.اگر به سفارت یکی دیگر از کشورهای حوزه ی شینگن بروید ویزای شما ریجکت می شود.این امر کاملا درست است که در هر حالت شما ویزای شینگن دریافت خواهید کرد اما برای هرکشور باید به سفارت ان کشور مراجعه نمایید.

*ارائه مدارک ناکافی درخصوص تاءمین هزینه های سفر:

شما باید مدارک لازم برای پوشش کامل هزینه های اقامت و سفر در کشور مقصد را به سفارت ارائه کنید.همچنین شما باید استعلام گردش حساب مربوط به  بیشتر یک از ماه قبل و حساب فعلی را که هردو باید حسابی خوب و قابل قبول باشند را ارائه نمایید.

*سوء پیشینه:

هرگونه سوء پیشینه کیفری چه در گذشته و چه در زمان حال قاطعانه باعث ریجکت ویزای شیگن شما خواهد شد و این یک امر بسیار مهم است وقتی شما برای سفر توریستی به یکی از کشورهای حوزه شینگن می روید به قوانین انها احترام بگذارید.

*پاسپورت اسیب دیده یا نامعتبر:

یکی از مهمترین مدارک ها برای اخذ ویزا گذرنامه است. شما باید مراقب باشید جلد پاسپورت شما اسیب ندیده باشد یا از صفحات ان کم یا گم نشده باشد.همچنین هواستان باشد برخی سفارتخانه ها پاسپورت هایی با اعتبار کمتر از ۶ ماه یا حتی ۳ماه را قبول نمی کنند در برخی موارد حتی اگر پاسپورت حداقل دوصفحه خالی در ان نداشته باشد باعث ریجکت ویزای شینگن شما می شود.

*ارائه مدارک جعلی:

ارائه هرگونه مدرک جعلی یا ساختگی به طور قطع باعث ریجکت ویزای شینگن می شود به هیچ وجه سعی نکنید با مدرک جعلی اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایید چون باعث ریجکت شما می شود.گول کسانی را که شما را ترغیب به درست کردن مدارک جعلی می نمایید را نخورید چون در برخی موارد پس از شناسایی مدرک جعلی بعنوان تخلف ثبت می شود و برای اقدام های بعدی ویزای شما دچار مشکل خواهید شد زیرا در سیستم های سفارت های حوزه شینگن ثبت می شود.

همچنین وقتی درخواست ویزای شینگن شما یکبار در سفارت ریجکت شده باشد درنهایت باعث ریجکت دوباره ویزا شینگن می شود چون مانند لکه ننگی در گذرنامه شما ثبت می شود پس سعی کنید با مشاوران مجرب ویزادیب برای بار اول تمام نکات را دقیق و موشکافانه یاد بگیرید و دچار مشکل نشوید.

دلایل ریجکت ویزای کانادا:

برای هرکدام از انواع ویزای کانادا دلایل مختلفی وجود دارد که هر کدام از انها را یک به یک بررسی خواهیم کرد:

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا:

*نداشتن travel historyمناسب:

travel history یا سابقه سفر نامناسب یکی از دلایل مهمی برای ریجکت ویزای کانادا است که در قسمت اهمیت سابقه سفر در اخذ ویزای توریستی کامل به ان اشاره شده است.

*نداشتن تعلق خاطر معنوی در کشور مبداء:

چناچه شما تعلق خاطرمعنوی(خانواده و خیشاوندان) یا وابستگی زیادی در کشور مقصد داشته باشید درصورتیکه به کشور مبداء هیچگونه تعلق خاطر معنوی ندارید باعث شک افسر سفارت می شود که شما می خواهید در کشور مقصد برای همیشه اقامت کنید.

*نداشتن هدف مشخص:

درصورتی که دلایل و مدارکی که برای بازدید و مهاجرت به کانادا ارائه می کنید مبهم و نا مشخص باشند و افسر سفارت را قانع نکند که سفر شما ترجیحا یک سفر توریستی است باعث ریجکت ویزای توریستی شما می شود.

*وضعیت شغلی نامناسب:

اگر وضعیت شغلی شما در کشور مبدا مناسب نباشد باعث بی اعتبار شدن مدارکی می شود که ارائه می کنید که در ریجکت ویزای شما تاثیر می گذارد.

*وضعیت مالی نامناسب:

نداشتن گردش حساب خوب و و دارایی کافی که نشان دهد شما کامل از پس هزینه های کشور مقصد برمی ایید و وضعیت مالی شما به صورتی نباشد که ثابت کند که هزینه همه امور مربوط به اقامت و سفر را تامین می کنید از دلایل دیگر ریجکت ویزای شما خواهد بود.

*سوءپیشینه:

همانطور که در بند دلایل ریجکت ویزای شینگن گفتیم سوء پیشینه کیفری تاثیر به سزایی در ریجکت ویزای شما می گذارد.

*شک آفیسر درخصوص ارائه اطلاعات غلط متقاضی:

تمام مدارک شما با مبتنی بر واقعیت و اصل هدف ارائه شود در این خصوص مشاوران ویزادیب می توانند به شما راهنمایی های لازم را بدهند.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا:

*ارائه مدارک مالی نامناسب:

مدارک مالی که دانشجو یا دانش اموز ارائه می کند تاءمین هزینه ها را براورده نکند و گردش حساب و تمکن مالی خوبی را برای قانع کردن افیسر نداشته باشد.

*شک افسر سفارت در خصوص اقامت پس از تحصیل:

درصورتی که نتوانید افسر سفارت را قانع کنید که پس دوره تحصیلتان به کشور مبداء باز می گردید و صرفا برای تحصیل به کشور مقصد مهاجرت کرده اید نه اقامت دائم، باعث ریجکت ویزای تحصیلی شما خواهد شد.

*ارائه نکردن تمام مدارک مربوط به تحصیل:

هنگامی که تمام و کمال مدارک خود را ارائه نکنید و برنامه تحصیلی خود را درست و دقیق ارائه و شرح ندهید باعث شک افسر سفارت می شود.

*نداشتن تعلق خاطر معنوی در کشور مبداء:

درصورتی که شما تعلق خاطر و پیوند خانوادگی قوی در کشور مقصد و درمقابل پیوند خانوادگی ضعیفی در کشور مبداء داشته باشید باعث شک افسر سفارت کانادا می شود که شما قصد دارید پس از تحصیل به کشور مبداء بازنگردید.

شما با ارائه ی مدارک معتبر و اثبات شرایط مالی ؛ موقعیت اجتماعی ، عدم داشتن سابقه ی کیفری ؛ و همچنین خدمات درست و بی نقص شانس ویزا شدن شما به صورت چشم گیری افزایش می یابد ، شما نیز در زمان اقدام کردن باید هوشمندانه عمل کنید و خود را از دید تصمیم گیرنده ی  دریافت ویزا به نگاه کنید و از خود بپرسید آیا این مدارک برای اثبات برگشت من و یا شرایط سفر من کافی می باشد یا خیر ؟ همچنین وقتی درخواست ویزای شینگن شما یکبار در سفارت ریجکت شده باشد درنهایت باعث ریجکت دوباره ویزا شینگن می شود. پیشنهاد پرسنل مجموعه ی ویزادیب این است که حتما در هر شرایطی از مشاوره ی کارشناسان ما استفاده کنید شاید که بتوانیم در این مورد به شما کمکی کرده باشیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

۲ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیک کنید
1
دریافت مشاوره در واتس آپ
سلام ،
به راحتی با کارشناس مشاوره ویزا در ارتباط باشید
کافیست کلیک کنید
گروه مسافرتی ویزادیب