قانون مهاجرتی حوزه شینگین ۲۰۲۰

از آنجا که همواره تعداد زیادی از مردم جهت ادامه تحصیل ، مهاجرت، رونق کسب و کار، مسافرت جهت گردش و دیدار اقوام و …خواهان ورود به کشورهای شینگن بوده و متقاضی ویزای شینگن می باشند مقام های این منطقه جهت ایجاد سفری امن تر برای مسافران سعی در تغییر قوانین را دارند. اتحادیه اروپا با استفاده از ابزارهای پیشرفته و چهار چوب و قوانین های خاص خود باعث تبدیل اروپا به منطقه ای امن شده است و این امر باعث جذب گردشگران زیادی شده است. اما در سال ۲۰۲۰ قوانین شینگن دچار تغییرات زیادی خواهد شد که در نوع خود بی سابقه است . این تغییرات به شرح زیر است :

جهت درخواست ویزا نیازی به رفتن کشور سوم نمی باشد طبق این قانون اگر عضوی از اتحادیه به هر دلیلی قادر به ارائه خدمات کنسولی خود نباشد این مسئله توسط عضو دیگری از اتحادیه در آن کشور ارائه خواهد شد و این کشور فرم های درخواست را بررسی می کند .
از ابتدای سال ۲۰۲۰ هزینه های ویزا ۳۳.۳ درصد افزایش خواهد یافت و هزینه های صدور ویزا از ۶۰ یورو به ۸۰ یورو افزایش یافته و این افزایش هزینه جهت بهبود و جلوگیری با مهاجرت های غیر قانونی خواهد شد سوئیس به عنوان اولین کشور جزو اتحادیه این قانون را عملی کرده و انتظار می رود سایر کشور ها نیز یک به یک قانون را اعمال نمایند
افزایش مدت زمان مابین درخواست ویزا و تاریخ سفر در حال حاضر مسافران مجاز به ارائه درخواست حداکثر سه ماه قبل از سفر می باشند اما طبق اصلاحیه های جدید این بازه از سه ماه به شش ماه تغییرمی یابد و در مواقع بسیار خاص کنسولگری ویزا را در مدت زمان کمتر از ۱۵ روز انجام میدهند.
در سال ۲۰۲۰ دیگر هنگام ورود به مرزهای شینگن نیازی به درج مهر در پاسپورت ها نمی باشد و به جای این کار اطلاعات مربوط به مسافران در سامانه جامع EES ثبت می شود.
برای گردشگرانی که برای وارد شدن به ناحیه شینگن نیازی به ویزا ندارند نیز قانون جدید وضع می شود این شهروندان جهت دریافت مجوز الکترونیکی نیاز به ثبت نام در سیستم ESTA می باشند


(European Travel Information and Authorization System)تکمیل این فرم ۱۵ دقیقه طول می کشد و مقامات امنیتی با توجه به سوابق امنیتی در مورد ورود شخص به نواحی شینگن تصمیم خواهند گرفت تایید شدن فرد از طریق یک ایمیل برای متقاضی ارسال می شود و هنگام ورود کافی است که تائیدی را که در ایمیل دارد هنگام ورود ارائه دهد.
این سیستم که به اختصار ETIAS نامیده می‌شود، برای نخستین بار در اروپا به اجرا در می‌آید و گردشگران را ملزم به کسب اجازه پیش از سفر می‌کند و عملکرد آن تقریبا مشابه سیستم ESTA است. تکمیل فرم در این سیستم حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و مقامات اتحادیه با بررسی پیشینه امنیتی فرد تصمیم خواهند گرفت که آیا ورود متقاضی به محدوده شنگن بلامانع است یا خیر. مسافران تائیدیه این سامانه را در ایمیلی دریافت خواهند کرد و تنها کافی است در مبادی مرزی اتحادیه اروپا آن را به ماموران نشان دهند.
اگر چه با این سیستم تردد در نواحی اروپا راحت تر می باشد اما بریتانیا از این قاعده مستثنی می باشد چرا که هم اکنون بریتانیا جزو اتحادیه اروپا نمی باشد.برای ورود به نواحی شینگن باید پاسپورت سه ماه اعتبار داشته باشد.
یک برنامه هوش مصنوعی با نام iBorderCtrl در حال راه اندازی می باشد که با راه اندازی این برنامه هر گونه جعل ویزا تشخیص داده می شود و از ورود شخص ممانعت به عمل خواهد آمد
کد ویزای شینگن با مشخصه EC NO 810/2009 باعث تسهیل فرآیند اخذ ویزا برای مسافرانی که به صورت مکرر به کشورهای حوزه شنگن سفر می‌کنند شده و فرآیند پذیرش مجدد مهاجران غیرقانونی را ساده‌تر نماید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

یک دیدگاه

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیک کنید
1
دریافت مشاوره در واتس آپ
سلام ،
به راحتی با کارشناس مشاوره ویزا در ارتباط باشید
کافیست کلیک کنید
گروه مسافرتی ویزادیب